Nupullaan-vetoketjupussukka!

Taas ompelin tilkkupussukan! Soilekin kysyi torstaina tavatessamme, mihin minä näitä oikein teen. En tiedä! On vain niin kivaa ommella tilkuista jotain hyödyllistä. (Tässä tapauksessa lähinnä hyödytöntä!)


Keväiseltä näyttävä pussukkani sai siis nimen Nupullaan.

Palat ovat olleet valmiina vaikka kuinka kauan ja syyttävänä katselleet minua ompelukoneen kannen päältä. Minulla oli vuorikappaleetkin katsotttuina! Otin tilkkupinnat tikattaviksi, kun näytti uhkaavasti siltä, että joutuisin ryhtymään tilkkupeiton taustakappaleen ompeluun. Nepä valmistuivat sitten joutuisasti.


Valmiiksi katsomani vuorikappaleet olivatkin vähän liian matalat, ja jatkoin niitä parilla edellisistä tilkkutöistä jääneillä paloilla.

Ompelin jämäpaloista myös sisätaskun. Pussukka on niin iso, että se kyllä tarvitsi sisätaskun. Yllätyin iloisesti, kun taskupalan kuviot sattuivat sopimaan vuorikappaleen kuvioihin:


Sitten Nupullaan-pussukan valmistujaiskuvia. Olipa muuten hyvä, että tämä valmistui perjantaina, aurinkoisena päivänä eikä torstaina, jolloin illemmalla satoi kaatamalla! Olisivat kuvat taitaneet olla kovin surkeita.


Sisätasku pilkistää. Minun oli oltava varovainen, etteivät pussukan täytteenä olleet villasukat näkyneet kuvassa.


Lähikuvassa vetoketjun päättelevä kangaslipare. Olen tehnyt näitä siistimpiäkin, mutta hei väri on aika sopiva!


Kuvasta pystyy kenties päättelemään, että olen taas tehnyt ammolleen avautuvan tilkkupussukan, eli tämä on Avoin-mallistoa.

Kokeilin erilaista kuvakulmaa. Nupullaan-pussukka roikkuu päärynäpuun oksassa:


Lopuksi vielä tilkkupussukka seisomassa päärynäpuun oksalla:


Tämä on muhkean tilava eli kooltaan seuraavanlainen:
  • Leveys ylhäältä noin 32 cm
  • Korkeus noin 21 cm
  • Pohjan leveys noin 9 cm.
Keskeneräisiä tilkkupussukoita ei enää tämän valmistuttua viru ompelu- eikä muullakaan pöydällä, vaan minun on tosiaan ryhdyttävä ompelemaan sitä January-tilkkupeiton taustakappaletta. Voi sentään!

Kommentit

Helena sanoi…
Harmoniset värit ja kuinka vuorin kukkakuviot täsmäävät. Vaatii taitoa osua kohdilleen.
Tilkunviilaaja sanoi…
Kiitos Helena, mutta minulla oli tuuria mukana enemmän kuin taitoa!
Tilkku & Tilkku sanoi…
Osuva nimi on tälläkin pussukalla. Kaunis, keväinen ja mukana minua aina ilahduttava kissa.
Tiinatei sanoi…
Meillä kevätkukat olivat vielä viikonloppuna nupullaan, mutta teillähän on kukkinut jo ihan täysillä! Nupullaan -pussukka on ihan nimensä veroinen, kohta kukkii!
Amalia sanoi…
Ihanan keväinen pussukka. Pussukoita on tosiaan kiva ommella, vaikka aina niille ei todellakaan heti käyttöä löydy. Mutta aika tavaran kaupitsee!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.