pitkästä aikaa!

Voi sentään, miten pitkä aika on kulunut viime postauksestani! En vain ole voinut jakaa mitään, sillä ahkerat käteni (hah hah) ovat olleet aivan muualla. Ne ovat matkustelleet siellä ja täällä ja muut ajat ne on pantu muihin kuin tilkkutöihin. Silti en ole vielä ensimmäistäkään puutarhatyötä ehtinyt tehdä!

Vihdoinkin minulla on edes jotain näytettävää. Olen ommellut ihan kahdeksan kappaletta näitä vinoraitapaloja eli minulla on kaksi "blokkia" taas koossa.


Tähänastisen tilkkupinnan olen joutunut kokoamaan ompeluhuoneen makkarin lattialta pinoon. Snyyf. Muut perheenjäsenet kyllästyivät väistelemään sitä kävellessään huoneen poikki. (Kissa ei tietysti väistellyt, koska se kävelee mistä huvittaa, joten sitä ei olisi haitannut.)

Jokaisesta neliöpalasta syntyy sivutuotteena kaksi pientä kolmio-neliöpalaa, joten kahdeksan neliötä koottuani minulla oli jo 16 pientä kolmio-neliötä:


Näitä kertyy kasapäin. Osan käytän aivan varmasti tilkkupinnan/-peiton taustapuolelle lisäkuvioksi, mutta ehkä minun täytyy myös noudattaa Tyttären ehdotusta ja ommella näistä pussukka!

Arpaonni potkaisi 

Huomasin ilokseni, että voitin Kädentaitojen Ihmeet –blogissa arvonnan! Jeeee!

Voitin näköjään lisää eläimistöä kotiin, nimittäin pöllön (ja sydämiä). Mikäs sen mukavampaa! Kiitokset vielä Sarille kivan arvonnan järjestämisestä!

Kommentit

Kvilttaaja sanoi…
Kävin tänään katsomassa magnolian tilannetta. Alaoksilla on isoja nuppuja. Yksikään kukka ei ole vielä auki. Siispä ensi torstaina varmaan näemme avonaisia ihanuuksia.
Marle sanoi…
Tuo on kyllä kivan näköinen blokki ja toimii hienosti monivärisenä. Olen jossain nähnyt yksivärisitä tehdyn peiton ja melkeinpä pidän näistä sinun blokeista enemmän.
Unknown sanoi…
Onnea voitostasi!! Minun silmääni jotenkin hivelee toi valkoinen tuossa tilkkutyössäsi. Käy niin hyvin yhteen noiden värikkäiden kankaiden kanssa

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.