vähän kerrallaaan

Onneksi en tee käsitöitä elääkseni, vaan harrastuksena! Tällä työskentelyvauhdilla näkisin nälkää. Toisaalta, jos saisin elannon käsitöistä, työstäisin niitä varmasti ainakin kahdeksan tuntia päivässä, jolloin valmistumisvauhti olisi toisenlainen.

Eilen ompelin ihan sisävuorin applikoidusta sinisestä tilkkukukasta sommittelemalleni kassille.


Minulla oli vuoripalat valmiiksi leikattuina, hivenen reiluina, jotta voisin tasata ja suoristaa valmiiksi yhdistetyt kappaleet. Ja taas olin tehnyt mittavirheen, joten jouduin jatkamaan toista kukkakangasta parin sentin kaitaleella. Huomasin virheen luonnollisesti vasta sen jälkeen kun olin jo ommellut yksivärisen palan kukkakankaaseen kiinni, eli ensin piti purkaa jo ommeltu sauma. Niin tyypillistä!

Kassin sangat teen jälleen vanhalla, pyykkinarun-pätkä-sisällä-tyylillä. Olen jo silittänyt ne muotoon, ja enää tarvitsee ommella sangat umpeen (pyykkinarun pätkä sisällä).

En ole päättänyt lopullisesti, ompelenko kassin yläreunan pussiin, vai huolittelenko sen kaitaleella. Ehkä valitsen kaitaleen. Se vahvistaa yläreunaa ja sen avulla saa sangat luontevammin kiinnitetyksi kahdella ompeleella.

Kommentit

Rva Pioni sanoi…
Ihana kukkakassi syntymäisillään... Mikä tuleekaan punasävyisestä aplikoidusta kukasta, joka oli aikaisemmassa postauksessasi? Kassiko myös?
Minä olen jo vuosia ollut ilman tilkkukassia... Näin sellaisen vallan soman Tre-talolla tilkkupäivillä tänä keväänä. Siinä oli punaista ja ruusu. Se oli ompelemasi. Ehkä puotiisi tulee vielä jonain päivänä kassi, jossa on punaista.
Tilkunviilaaja sanoi…
Ajatella, että olen tavannut Rva Pionin! Muistan kohtaamisemme hyvin, ja tiedän, mistä kassista on kyse. Ja kenties otankin punasävyisen kukan seuraavaksi käsittelyyn, "yleisön pyynnöstä"!
Rva Pioni sanoi…
Mahtava ajatus! Minä en ollut silloin vielä löytänyt itsestäni Rva Pionia. Pioni nousi maan pintaan huhtikuussa ja alkaakin olla jo puolen metrin mittainen. Tästä on hyvä jatkaa... Kuulumisiin.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.